Om indsamlingen
Kontakt
Skriv til sogneindsamling@dca.dk eller ring til os på tlf. 3315 2800
Folkekirkens Nødhjælp har siden 1999 haft en årlig husstandsindsamling, som mange steder går ud fra sognene og kirkerne i Danmark.
Næste indsamling finder sted søndag den 9. marts 2025.
I 2025 er det 27. gang, at Folkekirkens Nødhjælps indsamling finder sted. Siden den første landsindsamling er der samlet mere end 250 millioner kroner ind til verdens mest udsatte mennesker.
Nyt indsamlingssystem
Du kan tilgå FISK her: https://blivindsamler.noedhjaelp.dk/indsamlingsleder/
Skal du få hjælp til at logge på FISK, kan du se en vejledning her
Ofte stillede spørgsmål for indsamlingsledere
Hvilke arbejdsopgaver har jeg som indsamlingsleder?
Din vigtigste opgave er at rekruttere indsamlere og sørge for, at de får en god oplevelse. Derudover er der praktiske opgaver såsom materialebestilling, uddeling af ruter og sørge for et mødested.
Hvordan rekrutterer jeg indsamlere?
Gør brug af dit lokalområde. Snak med dem du i kender. Mange vil hellere blive spurgt og takke nej end slet ikke blive spurgt. Du kender helt sikkert nogen, som kunne være interesseret i at samle ind til mennesker i nød. Du kan med fordel række ud til menigheden i den lokale kirke, FDF’ere, spejdere, foreninger og efterskoler.
Kan en indsamling være kontantløs?
Du beslutter som indsamlingsleder, om jeres lokale hustandsindsamling skal samle kontanter eller udelukkende indsamle med MobilePay. Vælger I kontantløs, samler man ind fra dør til dør med et indsamlerskilt i stedet for en indsamlingsbøsse. Med et indsamlerskilt kan man udelukkende modtage donationer på SMS og MobilePay.
Hvor afleverer jeg de indsamlede kontanter?
Du skal aflevere de indsamlede kontanter i et af Salling Groups varehuse. Du skal inden indsamlingen ind på “Kontanthåndtering” og vælge din nærmeste Føtex eller Bilka. Er det ikke muligt, bedes du kontakte os.
Kan jeg samarbejde med lokale butikker/virksomheder?
Ja. Ræk meget gerne ud i dit lokalområde, og hør butikker og virksomheder om de har lyst at støtte jeres lokale indsamling.