Giv et bidrag nu

Katastrofe

Den humanitære situation i Gaza er kritisk. Mere end 100.000 mennesker er blevet tvunget til at forlade deres hjem.

Vi har delt mad ud til 3.000 familier og arbejder på yderligere fødevareuddeling. Behovet er stort. 

Hjælp ofrene for krigen i Syrien

Hjælp Syriens flygtninge

Borgerkrigen i Syrien har sendt mange millioner syrere på flugt – i og uden for landet.

De har brug for hjælp til at overleve krigens rædsler.

Støt Folkekirkens Nødhjælp

Støt vores generelle arbejde

Vi arbejder for at hjælpe verdens fattigste til et værdigt liv uden hensyn til tro, race eller politisk overbevisning. 

Bekæmpelse af sult har været vores kernesag siden 1922.

Vi har brug for din hjælp.

Bliv indsamler og slut sult søndag den 9. marts

Støt kampen mod sult

Hver dag sulter knap 900 millioner mennesker.
Med din hjælp kan Folkekirkens Nødhjælp give verdens fattigste muligheden for selv at nedbryde de barrierer, der fastholder dem i fattigdom og sult.

Alle fortjener et værdigt liv uden sult.

Børn bag mineafspærring, Afrika 2008

Ryd miner

Selv om krige ophører, bliver landminer liggende i årevis og venter på deres næste offer.

Humanitær minerydning omfatter: 

  • dotkortlægning og rydning
  • dotoplysning
  • dotlangsigtet udvikling
  • dotindflydelse
Informationsmøde, Ntchisi, Malawi

HIV og Aids

  • dotTavsheden skal brydes
  • dotUvidenhed skal bekæmpes
  • dotSyge skal plejes og behandles
  • dotDer skal drages omsorg for de efterladte
  • dotPiger og kvinder skal kende deres rettigheder
  • dotLedere skal tage ansvar

Støt Folkekirkens Nødhjælp

Der er mange måder at støtte vores arbejde på:

  • dotDu kan støtte via betalingskort øverst på siden
  • dotDu kan overføre penge via bankkonto eller giro
  • dotDu kan overføre via bitcoin

Bankoverførsel:
Danske Bank:
reg.nr. 4183 konto nr. 5400023

Giro:
540 0023   

Bitcoin:
Bitcoin-adresse:
1LUvRXqfYahKieaV8r7SBxxXYrwmDmuHcM

Andre måder at støtte på

Folkekirkens Nødhjælp har indberetningspligt overfor skat, så hvis vi har dit cpr-nummer, indberetter vi automatisk dine donationer hvert år. Læs mere om fradragsregler.

Har du spørgsmål? Så se om svaret er her.

Du kan støtte verdens fattigste mennesker i dag.

Med din donation kan Folkekirkens Nødhjælp give fattige mennesker muligheden for selv at kæmpe og nedbryde de barrierer, der fastholder dem i fattigdom, sult og undertrykkelse. Vi tror på, at det er vejen til en bæredygtig udvikling.   

Når katastrofen rammer er Folkekirkens Nødhjælp til stede med det samme med den basale nødhjælp. Men vi bliver også efter kameraet er slukket for at understøtte opbygningsarbejdet i landet og sikre en bedre fremtid.  

Vi tror på, at hjælp skal gives i respekt for det enkelte menneske – uden hensyn til race, religion eller politisk overbevisning.

Vær med til at gøre en forskel.

Telemarketing

Hvorfor ringer I lige til mig?

Folkekirkens Nødhjælp ringer både til personer, som allerede har en tilknytning til Folkekirkens Nødhjælp, f.eks. som donor eller tidligere indsamler ved vores Sogneindsamling, og til personer, som er tilfældigt udvalgt.

 

Hvor har I fået mit telefonnummer og adresse fra?

Vi køber telefonnumre med tilhørende adresser fra vores eksterne dataleverandør InfoDirekt A/S, Søren Frichsvej 42M, 8230 Åbyhøj.

Adresser og telefonnumre er tilfældigt udvalgt. Dit telefonnummer er derfor blot ét ud af en lang række numre. Vi ringer ikke til personer med hemmeligt nummer, eller personer der har registreret, at de ikke vil ringes op.

 

Hvordan kan jeg være sikker på, at man ikke bruger mine bankoplysninger til at hæve penge fra min konto?

Det er ikke muligt at hæve penge på en konto via kontonummer og cpr-nummer alene. Penge kan kun hæves ved brug af pinkode eller kortnummer og kontrolcifre, og de oplysninger beder vi ikke om. Disse oplysninger må du aldrig oplyse til nogen. Vi bruger udelukkende kontonummer og cpr-nummer til at oprette en betalingsaftale via Betalingsservice (PBS).

Der findes eksempler på, at bankrådgivere fraråder udlevering af konto- og cpr-nummer.  Til dette siger Finansrådet:

”Der er ikke noget i vejen for, at en debitor afgiver konto- og CPR-nummer pr. telefon til en kreditor med henblik på etablering af automatisk træk på debitors konto. Debitorer bør imidlertid altid kun oplyse om konto- og CPR nummer til personer eller organisationer, de kender eller har fuld tillid til. Det er formentlig det, der ligger bag, hvis medarbejdere i nogle pengeinstitutter har frarådet kunder at udlevere oplysninger og CPR-nummer og kontonummer til personer, de ikke kender.” – Per Terp, Finansrådet.

Læs pressemeddelelsen fra PBS, Finansrådet og ISOBRO [ http://www.isobro.dk/index.php?id=355]om, hvorfor det er trygt at tilmelde sig PBS over telefonen.

 

Hvad bruger I mit cpr-nummer til?

Betalingsservice kræver et cpr-nummer, så de er sikre på, at betalingsaftalen bliver oprettet i det rigtige navn. De ser at kontooplysninger og CPR nummer stemmer overens, så det sikres, at det er den rigtige person, der har oprettet betalingsaftalen.

 

Hvordan kan jeg vide, at det er Folkekirkens Nødhjælp der ringer?

Er du i tvivl om det er Folkekirkens Nødhjælp, der har ringet til dig, kan du kontakte os på vores hovednummer 33 15 28 00 på alle hverdage fra 9-16 (fredag 9-15), hvor der vil være en person der kan undersøge om vi har ringet til dig. Du kan også skrive en mail direkte til vores telemarketingafdeling på telemarketing@dca.dk.

 

Er mit kontingent fradragsberettiget?

Som Livredder-medlem af Folkekirkens Nødhjælp, gælder dit første bidrag som medlemskontingent og kan derfor ikke trækkes fra i skat. Dine resterende bidrag gælder som almindelige bidrag og kan derfor trækkes fra i Skat. Da gavegrænsen og bundgrænsen på kr. 500 bortfaldt pr. 1.1.2012. Det betyder, at du fra 2014 kan opnå fuldt fradrag for gaver op til kr. 14.800 (mod 14.500 kr. i 2013). Det er IKKE fradraget, der er ændret, det er bundgrænsen, der er bortfaldet.

 

Hvordan er fradragsreglerne?

SKAT har opjusteret grænsen for det maksimale beløb, der kan fås fradrag for ved bidrag til velgørende foreninger. For 2014 kan bidragyderen maksimalt få fradrag for 14.800 kr. (mod 14.500 kr. i 2013). 
Fristen for indberetning af donationer er 20. januar. Men det er muligt at rette i indberetningen frem til den 15. februar 2014. 

 

Jeg vil gerne afmelde min PBS-aftale, hvordan gør jeg?

Du kan til enhver tid afmelde din PBS-aftale med Folkekirkens Nødhjælp, men ved du også, at du har mulighed for at sætte aftalen i bero i et halvt år? Hvis du ønsker dette, bedes du ringe ind til os på 33 15 28 00, så vi kan registrere det.

Du har også mulighed for at trække en indbetaling tilbage op til en uge efter, pengene er blevet overført. Det kan du gøre ved at kontakte din egen bank.

Hvis du helt vil opsige din betalingsaftale til Folkekirkens Nødhjælp, kan du gøre det på én af følgende måder:

  • dotKontakt dit pengeinstitut og afmeld aftalen.
  • dotAfmeld aftalen via netbank.
  • dotSend din opsigelse til Folkekirkens Nødhjælp ( mail@dca.dk) eller ring til vores hovedkontor på tlf. 33 15 28 00.

 

Hvordan kan jeg se, om aftalen er gået i gang?

Første gang pengene bliver trukket, får du en besked fra banken om, at du er tilmeldt en ny Betalingsserviceaftale (PBS-aftale).

Derudover får du hver måned en oversigt fra Betalingsservice, hvor du kan se, hvilke beløb der bliver trukket. Oversigten kommer ca. en uge før beløbet bliver trukket, så du kan se, at alt er som det skal være.

Hvis du er i tvivl om, hvornår den første betaling går i gang, er du velkommen til at kontakte os på telefon 33 15 28 00end_of_the_skype_highlighting.

 

Jeg er kommet til at oplyse et forkert kontonummer eller støttebeløb, hvad gør jeg?

Ring til os på 33 15 28 00, så retter vi dine oplysninger.

 

Face 2 Face

Samler I penge ind på gaden?

Nej, Folkekirkens nødhjælp indsamler ikke penge på gaden. Vi hverver nye medlemmer til Folkekirkens Nødhjælps Livredderklub. Det månedlige kontingent betales via Betalingsservice. For at kunne oprette dig som nyt medlem skal vi bruge dine adresseoplysninger, samt dit CPR nummer og dine kontooplysninger.

Hvad indebærer det at være 'Livredder'?

Som Livredder er du medlem af Folkekirkens Nødhjælp og bidrager derigennem til Folkekirkens Nødhjælps arbejde.

Du betaler et fast kontingent hver måned og hjælper på den måde med at redde liv ude i verden.

Din hjælp er uundværlig og bidrager direkte til menneskers overlevelse verden over – derfor kalder vi dig Livredder.

Vi gør opmærksom på, at du som Livredder ikke kan opnå skattefradrag for alle dine bidrag, da det første gælder som medlemskontingent, det kan du derimod som almindelig bidragyder. Hvis du er Livredder og gerne vil konverteres til almindelig bidragyder, kan du ringe herind på 33 15 28 00 eller skrive en mail til mido@dca.dk med dit navn, adresse, telefonnummer og eventuelt cpr. nummer, så vi kan finde dig i systemet.

Hvordan kan jeg være sikker på, at det er Folkekirkens Nødhjælp?

Du kan altid kende vores medarbejdere, som er iført kampagnetøj. Det være sig jakke eller T-shirt med Folkekirkens Nødhjælps logo, en mappe med logo - samt et tilhørende ID-skilt også med logo. Er du stadig i tvivl, er du meget velkommen til at kontakte Folkekirkens Nødhjælp, så vi kan finde frem til dig i vores system.

Jeg har udleveret mit CPR nummer og mine bankoplysninger, hvad gør jeg?

Alle modtagne informationer i Folkekirkens Nødhjælp behandles fortroligt. Vi bruger disse oplysninger til at starte en betalingsaftale på dit medlemskontingent.

Hvordan kan jeg være sikker på, at man ikke bruger mine bankoplysninger til at hæve penge fra min konto?

De oplysninger vi beder om, som er CPR nummer og konto nummer, kan kun benyttes til at starte en betalingsaftale via betalingsservice, eller til at sætte penge ind på. Man kan ikke hæve penge via kontonummer. Det kan du kun via kortnummer og kontrolcifre, og de oplysninger beder vi ikke om.

Hvorfor er gadehververne så pågående?

Vi forstår godt, hvis man som privatperson synes, at det kan være irriterende at blive standset på gaden. Men vi udfører arbejdet, fordi vi gerne vil hjælpe mennesker i verdens fattigste lande, der ofte må gå sultne i seng. Derfor kontakter vi dig for at få dig til at støtte vores arbejde, men selvfølgelig respekterer vi et 'nej tak'. 

Gadehvervning er fuldt lovligt, og politiet har aldrig modtaget anmeldelser af gadehververe.

Er mit kontingent fradragsberettiget?

Som Livredder-medlem af Folkekirkens Nødhjælp, gælder dit første bidrag som medlemskontingent og kan derfor ikke trækkes fra i skat. Dine resterende bidrag gælder som almindelige bidrag og kan derfor trækkes fra i Skat. Da gavegrænsen og bundgrænsen på kr. 500 bortfaldt pr. 1.1.2012. Det betyder, at du fra 2014 kan opnå fuldt fradrag for gaver op til kr. 14.800 (mod 14.500 kr. i 2013). Det er IKKE fradraget, der er ændret, det er bundgrænsen, der er bortfaldet.

Etik

I samarbejde med de andre godkendte indsamlingsorganisationer regulerer og forbedrer vi løbende det etiske regelsæt, der sikrer at gadehvervning forbliver en god oplevelse. Vores gadehververe er timelønnede og har derfor ikke noget økonomisk incitament for at skaffe flere bidragsydere, men de gør deres bedste for den gode sag.

Hvorfor støder man ind i gadehververe alle steder?

Vi har en koordineringsplan med de andre organisationer, som betyder, at vi ikke hverver de samme steder på samme tidspunkt. Vi rokerer løbende, og tager også ud til mindre provinsbyer - det betyder færre gadehververe i storbyerne. I øjeblikket er der ansat 50 gadehververe i Folkekirkens Nødhjælp fordelt over hele Danmark.

Hvilken økonomisk betydning vil et forbud mod gadehvervning have for Folkekirkens Nødhjælp?

Vi vil miste 48. mio. kroner i fremtidige indtægter hvis face2face bliver forbudt. Gadehvervning er pt. den mest effektive og økonomisk rentable kontaktform, hvilket betyder at vi kan bruge flere penge på at hjælpe mennesker i nød.

Hvorfor er gadehvervning så vigtigt for Folkekirkens Nødhjælp?

Siden 2001 har Folkekirkens Nødhjælp fået 45.000 nye bidragsydere. Det er primært yngre mennesker som har valgt at støtte os via face2face, og det har betydet, at gennemsnitsalderen på vores givere er faldet fra 62 år til 35 år.

 

Betalingsservice (PBS)

Vil du oprette en PBS-aftale? Eller give et bidrag? 

Jeg vil gerne afmelde min PBS-aftale, hvordan gør jeg?

Du kan til enhver tid afmelde din PBS-aftale med Folkekirkens Nødhjælp, men ved du også, at du har mulighed for at sætte aftalen i bero i et halvt år? Hvis du ønsker dette, bedes du ringe ind til os på 33 15 28 00, så vi kan registrere det.

Du har også mulighed for at trække en indbetaling tilbage op til en uge efter, pengene er blevet overført. Det kan du gøre ved at kontakte din egen bank.

Hvis du helt vil opsige din betalingsaftale til Folkekirkens Nødhjælp, kan du gøre det på én af følgende måder:

  • dotKontakt dit pengeinstitut og afmeld aftalen.
  • dotAfmeld aftalen via netbank.
  • dot Send din opsigelse til Folkekirkens Nødhjælp ( mail@dca.dk) eller ring til vores hovedkontor på tlf. 33 15 28 00.
     
     

Hvad bruger I mit cpr-nummer til?

Cpr-nummeret er nødvendigt for at oprette en PBS-aftale. På den måde er Betalingsservice sikre på, at aftalen bliver oprettet i det rigtige navn. De ser at kontooplysninger og cpr-nummer stemmer overens, så det sikres, at det er den rigtige person, der har oprettet betalingsaftalen. Dine oplysninger bliver naturligvis behandlet fortroligt.
 

Hvordan kan jeg se, om aftalen er gået i gang?

Første gang pengene bliver trukket, får du en besked fra banken om, at du er tilmeldt en ny Betalingsserviceaftale (PBS-aftale).

Derudover får du hver måned en oversigt fra Betalingsservice, hvor du kan se, hvilke beløb der bliver trukket. Oversigten kommer ca. en uge før beløbet bliver trukket, så du kan se, at alt er som det skal være.

Hvis du er i tvivl om, hvornår den første betaling går i gang, er du velkommen til at kontakte os på telefon 33 15 28 00.
 

Hvorfor bliver pengene ikke trukket?

Det skyldes formentlig at der er en fejl i aftalen. Derfor bedes du ringe herind på tlf. 33 15 28 00 så vi kan få rettet fejlen.

Jeg er blevet trukket for meget!

Hvis du er blevet trukket for meget, er det fordi der er sket en fejl. Enten pga. en misforståelse eller en fejl i vores system. Hvis du oplever dette, bedes du ringe ind til os med det samme på 33 15 28 00, så vi kan få rettet fejlen. Hvis fejlen er sket fra vores side, kan du selvfølgelig få beløbet tilbagebetalt.

SKAT

Hvordan kan jeg få fradrag?

For at kunne indberette dine bidrag til SKAT, skal vi kende dit CPR-nummer. Derfor bedes du oplyse dit CPR-nummer enten ved at sende det med posten til Folkekirkens Nødhjælp, Nørregade 15, 1165 København K eller ved at ringe herind på telefon 33 15 28 00.

Vi indberetter bidrag til SKAT i starten af februar måned for det forgangne år. Beløbene vil kunne ses i skattemappen fra midten af februar måned hvert år.
 

Hvordan er fradragsreglerne?

Almindelige bidrag kan trækkes fra i Skat. Fra 2014 kan du opnå fuldt fradrag for gaver op til kr. 14.800 (mod 14.500 kr. i 2013).

 

Hvorfor har I ikke indberettet mit bidrag til SKAT?

Det skyldes formentlig, at vi ikke har dit CPR-nummer. I enkelte tilfælde kan det også skyldes, at dit bidrag er blevet bogført forkert. Under alle omstændigheder bedes du ringe til vores hovedkontor på 33 15 28 00, så vi kan få de rigtige oplysninger, og dit bidrag kan blive indberettet.
 

Hvad sker der når mit bidrag bliver indberettet efter 1. maj?

Du kan stadig få dit fradrag i indeværende år. Efter 23. maj vil personer, der er blevet indberettet efter 1. maj modtage en henvendelse fra SKAT om, at der er kommet ændringer til deres årsopgørelse. Vi kan indberette bidrag for 2013 frem til udgangen af december 2014. Tilbagebetalingen vil ske via NemKonto.

Vi gør opmærksom på, at SKAT i øjeblikket oplever forsinkelse på opdateringen af selvangivelser på grund af strejke hos deres it-leverandør. På grund af strejken bliver indberetningerne midlertidigt sat i kø hos SKAT, hvilket betyder, at fradraget for dine gaver bliver opdateret med forsinkelse på din årsopgørelse.

 

Giv en Ged

Vil du give en gave til verdens fattigste?

Hvordan foregår det, når jeg giver en gave?

Gaven bliver indkøbt i det land den bliver givet. Det foregår i samarbejde med vores lokale samarbejdspartnere og indgår som en del af et større udviklingsprojekt, oftest i forbindelse med at forbedre landbruget og sikre at den enkelte familie har mad nok.

Vi indkøber gaven lokalt, fordi det er billigere end at købe den i Danmark, og fordi vi ikke vil udkonkurrere det lokale (gede) marked.

Hvor gør gaven gavn?

Folkekirkens Nødhjælp har partnere over hele verden, som sørger for at den gave, du vælger at give, sendes ud til en landsby eller gives til en familie, hvor den gør mest gavn.

Folkekirkens Nødhjælps partnere arbejder i nogle af verdens fattigste lande. Her kan du se hvilke lande du har mulighed for at give gaven i og læse mere om hvordan gaven gør gavn.

Hvorfor skal jeg oplyse min e-mail adresse?

Vi bruger din e-mail adresse til at sende dig en kvittering på dit køb af gave. Da vi antager at du er interesseret i at høre mere om hvordan din gave gør gavn ude i verden, vil vi løbende holde dig opdateret via e-mail. Hvis du ikke ønsker dette, kan du ringe herind på 33 15 28 00 eller sende en e-mail til gave@dca.dk.

Er det sikkert at betale over nettet?

Selve netbetalingen gennemføres via en sikker krypteret SSL (Secure Socket Layer) forbindelse hos DIBS (Dansk Internet Betalings Service).

Du kan betale med både Dankort, VISA-Dankort, Mastercard, Diners m.fl.

Se mere på DIBS hjemmeside.

Persondata - hvad bruger I mine oplysninger til?

Vi anvender dine afgivne oplysninger til at sende din bestilling. Din e-mail anvendes til at sende dig en kvittering på købet. Dine oplysninger vil selvfølgelig blive behandlet fortroligt.

Vil Folkekirkens Nødhjælp kontakte mig igen senere?

Vores bidragydere udtrykker ofte et ønske om at blive holdt opdateret om organisationens arbejde. Ved at støtte os, antager vi, at du er interesseret i vores arbejde og Folkekirkens Nødhjælp vil derfor løbende holde dig informeret om lignende tiltag og vores arbejde generelt. Hvis du efterfølgende ikke ønsker at vi kontakter dig, så send os en mail på gave@dca.dk.

Print selv – hvordan gør jeg?

  1. dotUnder leveringsform for den enkelte gave vælger du "Print selv gavekort"
  2. dotLæg gaven i indkøbsvognen
  3. dotUdfyld personlige oplysninger
  4. dotSkriv "Til" og "Fra" navne til de gavekort, hvor du har valgt "Print selv gavekort" som leveringsform - disse skrives ind i gavekortene
  5. dotGodkend bestilling og betal
  6. dotPå den efterfølgende kvitteringsside, samt i den e-mail kvittering du modtager, ligger der links til de gavekort du har valgt som "Print selv gavekort".
  7. dotKlik på linket og gavekortet åbnersom PDF fil (kræver at du har det gratis program: Adobe Reader), og du kan nu printe gavekortet.

Hvad handler 'aktiverer min gave' om?

Aktiver din gave-tjenesten er gratis. I en periode på 2 uger vil du modtage 3 SMS’er om, hvordan din gave gør en forskel for verdens fattige. Herefter stopper tjenesten automatisk.

Når du aktiverer din gave, er du med til at effektivisere Giv en Ged kampagnen ved at udvide Folkekirkens Nødhjælps kendskab til danskernes fundraisingsvaner.

Effektivisering betyder flere penge til verdens fattigste og færre penge til administrationsformål.
Men bare rolig - din gave gør nytte for verdens fattigste, om du aktiverer den eller ej!

 

Hvor lang tid går der, før jeg modtager mit gavekort med posten?

Vi sender ud tirsdag og fredag med B-post. Der kan derfor gå op til 5 hverdage inden du modtager gavekortet.

Hvis du oplever nogle problemer med leveringen af dine gaver, kan du sende en mail til gave@dca.dk eller ringe til Folkekirkens Nødhjælp på 33 15 28 00.

Jeg er kommet til at indtaste forkerte adresse oplysninger, hvad gør jeg?

Ring til os på tlf. 33 15 28 00, så vi kan ændre oplysningerne.

 

Bedstehjælp - støt udsatte ældre

For 100 kr. om måneden kan ældre i Danmark støtte selvhjælpsgrupper for ældre i Kirgisistan.  Tegn en pbs-aftale online - eller  send en mail med dit navn og din adresse - så sender vi det nødvendige materiale til dig.

Projekt Bedstehjælp støtter hvert år 70 selvhjælpsgrupper af ældre. Dermed er danskernes donationer med til at holde kulden fra døren og give mad på bordet hos mere end 700 fattige ældre i Kirgisistan.

Når du tilmelder dig projektet, modtager du hver tredje måned et nyhedsbrev fra de ældre i Kirgisistan. Det månedlige bidrag kan trækkes fra i skat efter de gældende regler.
 

Hvem støtter jeg?

Du støtter en gruppe på 10-20 ældre i Kirgistan, der mødes mindst en gang om måneden og støtter hinanden i hverdagen. Grupperne giver de ensomme ældre et socialt netværk, det sikrer at der nogen til at tage sig af de ældre, når de er syge, og på længere sigt er selvhjælpsgrupperne med til at opbygge et aktivt civilsamfund. Der er ca. 10 danskere, der støtter hver selvhjælpsgruppe.
 

Hvad bruges støtten til?

Dine penge går til selvhjælpsgrupperne, som består af ca. 10 ældre kirgisere per gruppe. Gennem gruppen får de ældre både en hårdt tiltrængt økonomisk støtte og et uvurderligt socialt netværk. 
Bedstehjælp er et samarbejde mellem  Ældre Sagen og Folkekirkens Nødhjælp, der giver danskere mulighed for at støtte ældre i Kirgisistan.

Værd at vide om Kirgisistan:

I den tidligere Sovjet-republik  Kirgisistan bor der ca. 5.3 millioner mennesker og landet er ca. 4 gange så stort som Danmark.

Kirgisistan har fastlandsklima, så om sommeren er det plus 30 grader og om vinteren minus 25 grader. De store temperatur-udsving tager hårdt på de ældre!

Efter Sovjetunionens sammenbrud har mange ældre mistet deres pensioner, fordi de er devalueret eller har været investeret i deres arbejdspladser, der gik fallit efter Sovjets sammenbrud. Mange fra den yngre del af befolkningen er rejst til de større byer eller Rusland for at tjene penge, så mange ældre sidder alene tilbage uden et socialt netværk.

 

Generelt

Jeg modtager 2 Magasiner, hvordan kan det være?

Det skyldes at du ved en fejl er oprettet to gange i vores system. Du må meget gerne ringe ind til os på 33 15 28 00, så vi kan sørge for at du fremover kun modtager et Magasin.
 

Jeg har fået ny adresse

Kontakt vores hovedkontor på 33 15 28 00.