Støt

Verdensmestre i fundraising

16.10.2014

©FKN

Det er brugen af Bilkas egne ansatte som ambassadører for indsamlingen ’Giv en livline til Malawi’, der ledte til førstepladsen i kategorien ’Innovative Fundraising Campaign’ ved International Fundraising Congress i Holland. De to andre finalister kom fra Australien og Vietnam.

Bilkas og Folkekirkens Nødhjælps indsamling har indtil nu rundet 16 millioner kroner, som går til at fremme sundhed og ernæring i Malawi.

Se film om 'Giv en livline til Malawi'

Juryens begrundelse

Juryen begrundede valget af ’Giv en livline til Malawi’ således:

"An excellent cause related marketing initiative that not only helped beneficiaries but also had long lasting impact on employees; the public and management and probably helped change attitudes in the company."

Involvering af kunder, medarbejdere og leverandører

Bilka har på mange forskellige måde engageret både leverandører, kunder og medarbejdere i indsamlingen.

”Det har været en spændende og ny rejse, og vi nyder at være undervejs og lære denne verden at kende. Det har været et fantastisk redskab i kommunikationen med kunder, medarbejdere og leverandører, hvilken formodentlig også er grunden til, at samarbejdet nu også har fået international bevågenhed. Vi glæder os til at udforske nye tiltag sammen”, siger Morten Wagner, varehuschef Bilka Odense og ansvarlig for Bilkas CSR samarbejde.

Satsning på u-udforsket område

Nok er Folkekirkens Nødhjælp store i Danmark, men i international sammenhæng er organisationen kun en lille aktør. Alligevel er det lykkedes at få hele fundraising-verdens opmærksomhed på samarbejdet med Bilka.

”Vi er vanvittig stolte over, at Bilka har turde tage springet sammen med os ud i et relativt uudforforsket område, hvor ikke mange endnu har haft den store succes. Men denne pris er vi blevet bekræftet I at vi er på rette vej”, siger Henriette Gejsing, Folkekirkens Nødhjælp projektleder på samarbejdet.

Læs mere om vores arbejde her: Vi redder liv. Vi opbygger robuste samfund. Vi bekæmper ekstrem ulighed.