sms

og støt med

150 dkk

(+ alm. trafiktakst)

Danskere for rige til computergenbrug
Folkekirkens Nødhjælp lukker for salg af brugte pc-ere.
14.02.2006

I 2003 gik Folkekirkens Nødhjælp nye veje på genbrugsområdet og åbnede computer-genbrugs­butikken ’ pcfisk’ i København . I samarbejde med Teknisk Erhvervsskole (TEC) i Ballerup begyndte ’ pcfisk’ at indsamle virksomheders kasserede computere, rense og istandsætte dem og sælge dem billigt til seniorer og studerende.

Efter de to første års solstrålehistorier gik det desværre den forkerte vej i 2005. Og det står nu klart, at der ikke længere er salg nok i brugte computere.

”Vi har netop afsluttet en evaluering som viser, at det er umuligt at skabe et overskud gennem salg af brugte pc’ere. Der er simpelthen ikke kunder nok, som vil købe brugt. Vi er blevet for rige til den slags genbrug i Danmark, og det ærgrer mig at vi nu må kassere computere, som stadig kan bruges,” siger generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp, Henrik Stubkjær.

Folkekirkens Nødhjælp vil gerne takke samarbejdspartnere og donorer, især Teknisk Erhvervsskole i Ballerup, TEC, og de virksomheder, der har doneret computere til en god sag.

”Seniorer uden Grænser”, som istandsætter computere, modtager restlageret og sørger for, at computerne bliver fragtet til Østeuropa, hvor fx skoler sætter stor pris på ældre computere.

Ophørsudsalg

Frem til 6. marts sælger ’ pcfisk’ pc’ere med skærm for kun 500,- kroner.

Der gives rabat ved køb af flere maskiner.

Se lagerliste og køb via www.pcfisk.dk eller på tlf. 3315 2810.

Købere kan afhente computerne hos pcfisk, Lygten 2 C, 4 sal, København NV.

Hvad tænker du...

Giv et bidrag